Když si odmyslím "dětské" lovení zvířátek po pokoji, zašlapování vylézajících syslů či lovení pokemonů, nenapadá mě, co by mělo být herní náplní, aby vás pohltila. U VR jste v např. kokpitu, rozhlížíte se a "jste tam".
Tady bude vždy vadit okolní prostředí, se kterým se bude muset počítat. Pokud ty brýle budou stát podobné peníze jako VR, tak si nemyslím, že by se z nich stala "masová" záležitost.
Odpovědět0 0
Tak to jsou fundamentalne odlisne pristupy, u rozsirene reality neni zamer, aby vas vychozi prostredi nerusilo, ale aby do nej vizualizace zapadala, tedy vyzit faktu, ze vychozi realita nas pohlcuje by default. Sila te technologie je prave v tom, ze neoddeluje od realneho sveta a prirozene interakce s dalsimi lidmi.
Lze si predstavit treba prenos soucasneho profesionalniho vyuziti do hobby, domaciho vzdelavani, komunikace a spoluprace.
Vyuziti moznosti priradit vizualni atributy realnym objektum, zobrazeni postupu, navodu apod. Z oblasti vyslovene herni vidim prostor treba pro nektere sporty, logicke a strategicke hry, virtualni verze deskovek a klasickych "stolnich" rpg, konstruktivni hry a samozrejme outdoor kategorii, kde je rozhodne vetsi potencial, nez jen pokemoni.
Ani plne imerzivni VR s par miliony prodanych kusu rocne po 30 letech vyvoje zatim neni nic masoveho a jeji silna stranka je zaroven i hlavni nevyhoda, plna imerze je prakticky limitujici.
Osobne vidim prostor pro oboji, samozrejme cena, kvalita aplikaci, prakticka pouzitelnost hw i poptavka jsou jeste hodne daleko od masovky, ale potencial do budoucna osobne vidim velky.
Odpovědět0 0
Třeba navigace GPS by tím byla úplně na jiné úrovni. Cesta po ulici by mohla zobrazovat reklamy nebo recenze dané restaurace přímo před očima, informace o památkách, dopravě, nebo status uživatele nad hlavou okolo chodících lidí. Představivosti se meze nekladou. Někoho by uchvátilo kdyby vedle něj byla virtuální zvířátko, osoba kterou by viděl jen on, nebo by ji mohl sdílet. S pokročilejší UI by se s ní dalo i příjemně pokecat nebo si zaflirtovat.
Odpovědět0 0